perjantai 29. tammikuuta 2010

Oulun matka

Ensimmäinen reissu Ouluun meni tosi mukavasti, Söin aamulla hyvin ja isä ei antanut minun nukkua ennenkuin lähdettiin ajelemaan, kohti Oulua. Pysähdyspaikkoja oli tarvittaessa joka huoltamolla, mutta minä se vain nukuin ja Jyväskylään tullessa sitten Harri-Ukilla söin pikkasen ja vaipatkin vaihdettiin. Vanhemmatkin ottivat mahtavat kahvit ja monenlaista leipästä. Kun jatkoimme matkaa en viitsinyt vanhempia häiritä, vaan nukuin komiasti Vaskikelloon asti, jossa vanhemmat huolsivat autoa (tankkasivat) ja itseä (kahvit mukaan ja karkkia ostivat sekä vessassakin olivat käyneet). Minä tulin isän mukaan vessaan ja vähän uteliaisuuttani katselin mitä ne muut ihmiset vessassa tekivät. Sitten vanhemmat päättivät jatkaa matkaa, kun ei minulla ollutkaan tullut nälkä. Rantsilan suoralla hieman ilmoittelin vanhemmille, että takapenkillä on mukava matkustaa, mutta ei vieläkään ollut nälkä. Hotintielle sitten päästiin, ja pysähdyksiä vain kaksi, kuten ennen minuakin kuuluivat vanhemmat sanovan. Otettiin vielä minusta yhdeksän viikkois kuva, minkä sitten voidaan lisätä albumiin ja facebookkiin ja ties mihin.













Ukkikin tuli melkein saman tien Italian tunnilta. Äiti alkoi minua heti sisälle päästyä syöttämään ja isä purkamaan autosta kaikkea tavaraa, mitä oli mukaan otettu. Eihän tavaroita voinut jättää autoon, kun ne olisi jäätyneet sinne. Ulkona pakkasta koko matkan yli 20 astetta. Sisällä odotti sitten uusi Askosta ostettu sänky johon saunan jälkeen oli mukava koko perheen voimin laittaa nukkumaan. leveyttä sängyssä oli se 160, johon koko perheen voimin sovittiin.

1 kommentti:

sasa kirjoitti...

Mä olen ainakin sata kertaa käynyt katsomassa, mutta ei ... miksei tule kuvaa Aaposta :).